Spørgsmål og svar
Her kan du blive klogere på Dining Week og finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål. Har du alligevel et spørgsmål, der ikke er besvaret nedenfor, kan du altid kontakte os på info@diningweek.dk. Vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden for 24 timer på hverdage.
Generelle spørgsmål
Hvornår er næste Dining Week?
Vi afholder Dining Week næste gang fra fredag 7. til og med søndag 16. februar 2025.
Hvornår starter billetsalget?
Det officielle billetsalg til Dining Week starter søndag den 5. januar 2025.
Vi har tidligere oplevet, at interessen for billetter til Dining Week er så overvældende, at vores systemer gik ned. Derfor har vi oprettet en kø til billetkøberne for at gøre det nemmere og mere behageligt at købe billetter. Og så får du adgang til billetterne dagen før.
Når billetkøen er afviklet, og dem, som har skrevet sig op, har haft mulighed for at købe billetter, bliver billetsalget åbent for alle.
Hør mere om billetsalget og få tidligere adgang ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev HER.
Er der Dining Week i hele landet?
Dining Week er for hele landet. I uge 42 deltog 260 restauranter fordelt på 62 byer i hele Danmark. Vi er altid åbne for at få flere deltagende restauranter med fra hele landet, men i sidste ende er det op til restauranterne selv, hvilke af vores festivaler de ønsker at deltage i, og om det passer ind i deres hverdag.
Synes du, at der mangler restauranter i dit område? Du er meget velkommen til at sende os en mail på info@diningweek.dk med input til hvilke restauranter der kunne være interessante. Så tager vi kontakt til dem og inviterer dem til at deltage næste gang.
Hvad koster en billet til Dining Week?
Restauranterne kan tilbyde enten 3 retter, 5 serveringer eller vores nye Tasting menu.
Til Dining Week uge 7, 2025 er prisen:
- 3 retters: 250 kr. + 26 kr. i billetgebyr pr. person
- 5 serveringer: 350 kr. + 26 kr. i gebyr pr. person
- Tasting menu: 525 kr. + 26 kr. i gebyr pr. person
Dining Week anvender gebyret til markedsføring, administration, kundesupport og teknisk håndtering af billetsalget.
Hvorfor skal jeg bruge SMS-engangskode eller MitID ved betaling?
I 2021 trådte der et nyt EU-krav for onlinehandel i kraft. Det betyder, at man skal godkende betalinger på nettet med enten MitID eller en sms-kode også kaldet to-faktor-godkendelse. Dette for at give dig en større sikkerhed og identifikation ved online betalinger. Hvis du har problemer med at få tilsendt koder eller godkende med dit MitID, skal du kontakte NETS eller din bank.
Hvad går billetgebyret til?
Dining Week anvender gebyret til markedsføring, administration, kundesupport og teknisk håndtering af billetsalget. Gebyret gør, at vi kan yde support til de deltagende restauranter og over 110.000 spisende gæster, som har brug for hjælp før og under festivalerne. Derudover arbejder vi hele tiden på at fornye og forbedre websitet og systemerne, så oplevelsen fortsat er i top for både restauranter og gæster.
Kan jeg refundere mine billetter?
I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten. Du kan derfor ikke få pengene retur eller ændre i dine købte billetter. Billetter kan ikke refunderes med mindre arrangementet ikke gennemføres.
I tilfælde af force majeure – hvor der sker lovmæssige ændringer (covid19, vejrudfordringer, en restaurant må lukke ned og lignende), som gør, at arrangementet ikke kan afholdes, refunderes dine billetter. Du vil modtage en mail med information herom.
Dining Week oplevelsen leveres af restauranten, og hverken Dining Week eller Madbillet er ansvarlig for levering af tjenesteydelsen. Ved køb af Dining Week billetter accepterer du Madbillets betingelser. Alle henvendelser vedrørende kompensation for manglende kvalitet, skal ske direkte til restauranten. Vi anbefaler altid at du tager fat i restauranten på selve aftenen hvis du har nogle .....ønsker/kommentarer..... Husk altid den gode tone når du henvender dig :-)
Kan restauranterne tage hensyn til allergier?
Restauranterne kan desværre ikke lave specielle menuer til allergikere eller kræsne munde. Vi håber på, at vi med et bredt udbud af restauranter kan tilbyde en lækker menu, der passer netop dine smagsløg. Så som udgangspunkt kan restauranten ikke ændre i menuen - og det er ikke noget du som gæst kan kræve.
Nogle restauranter har i enkelte tilfælde mulighed for at tage hensyn til visse allergier, såsom gluten- og nøddeallergi. Kontakt os på info@diningweek.dk med oplysninger om den restaurant, du overvejer, så vil vi undersøge, om vi kan finde en passende løsning.
Kan jeg modtage et nyhedsbrev?
Ja! Vil du være blandt de første til at høre om nye restauranter til Dining Week eller have adgang før alle andre via vores billetkø? Så skriv dig op til vores nyhedsbrev.
Dining Week er en del af Event Tickets ApS. Vi sender nyhedsbreve op til og under Dining Weeks. I perioden mellem Dining Weeks sørger vi for at begrænse antallet af nyhedsbreve, men tillader os periodisk at sende nyhedsbreve om relevante arrangementer, der er organiseret af Event Tickets ApS.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik på linket nederst i vores nyhedsbreve.
Tilmeld dig her: https://diningweek.dk/newsletter
Køen og billetsalg
Hvad betyder det at komme i billetkøen?
Når du skriver dig op i billetkøen, modtager du en mail med et specifikt tidspunkt og et link, som giver dig adgang til at købe billetter, før vi åbner op for det officielle billetsalg.
Du skal have en gyldig e-mailadresse for at kunne skrive dig op. Der vil ikke blive uddelt tidspunkter meget tidligt eller meget sent på dagen – du skal jo også have lov at sove :-)
Hvor og hvornår kan man skrive sig op i billetkøen?
Når du tilmelder dig Dining Weeks nyhedsbrev, får du op til Dining Week informationer om, hvordan og hvornår billetkøen åbner.
Hvornår er det så min tur?
Når du skriver dig op i køen, sender vi dig en e-mail med dit unikke købslink og adgangstidspunkt, hvor dette link bliver aktivt til billetkøb.
Vær opmærksom på, at tidspunktet er vejledende, og at vi forbeholder os retten til at udskyde dit tidspunkt i tilfælde af tekniske problemer. Dette får du besked om, når du klikker på linket.
Dit tidspunkt er et fra-tidspunkt, så har du ikke mulighed for at købe billet på lige præcist det tidspunkt, kan du bare gøre det senere, når det passer dig.
Hvor mange billetter kan jeg købe, når jeg får adgang til billetsalget?
Når du først har adgang til billetsalget - enten via billetkøen, eller når salget er åbent for alle - må du købe alle de billetter, du ønsker. Du behøver kun at skrive dig op i billetkøen én gang, uanset hvor mange dage du ønsker at købe billetter til.
Husk at billetterne kun kan refunderes frem til 26. januar, 2025 med undtagelse af gebyret. Efter denne dato kan billetterne ikke refunderes eller ændres efterfølgende. I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Hvad nu, hvis jeg ikke kan finde min kø-mail i indbakken?
Hvis din mail med købslinket og adgangstidspunkt er forsvundet, skal du blot indtaste din emailadresse i køen igen, så gensender vi mailen til dig. Du mister ikke din plads i køen, men får gensendt dit oprindelige tidspunkt. Alt dette er forudsat, at du har tastet din e-mailadresse korrekt i første omgang. Ellers kan vi desværre ikke hjælpe dig.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en e-mail?
Modtager du af tekniske årsager ikke en e-mail, efter du har skrevet dig op i køen, kan du indtaste din e-mail i køen igen og få tilsendt det samme link.
Husk at tjekke dit spamfilter, hvis du ikke har modtaget en mail i din indbakke inden for 1 time.
Er der billetter nok til alle i køen?
Der er rigtig mange billetter til salg, men der er ingen garanti for, at der er billetter til alle i køen. Derfor er dit adgangstidspunkt vejledende, og vi tager forbehold for udsolgte billetter, inden køen er afviklet.
Vi kan desværre ikke garantere, at alle restauranter er klar til at sætte billetter til salg, når billetsalget åbnes, eller at din favoritrestaurant ikke er udsolgt.
Der kan løbende blive frigivet flere billetter - sker det, vil vi offentliggøre det på vores Facebook- og Instagram-side.
Hvornår ender køen?
Dem, der er skrevet op i køen, vil få mulighed for at købe billetter, før vi åbner op for det officielle billetsalg. Når billetkøen er afviklet, vil billetsalget blive frigivet til alle.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ønsker at købe billetter alligevel?
Hvis du alligevel ikke ønsker at købe billetter til Dining Week, men har fået tilsendt en e-mail med købslink og adgangstidspunkt, lader du bare være med at bruge dit tildelte link.
Får jeg automatisk en plads i køen, hvis jeg køber et gavekort?
Nej, køb af gavekort giver ikke automatisk en plads i billetkøen. Husk derfor at skrive dig op i billetkøen eller tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvis du har et gavekort.
Kan jeg skrive mig op til udsolgte restauranter?
Det er desværre ikke muligt at skrive sig op til udsolgte restauranter, men du kan holde øje med vores Facebook- og Instagram-side. Her offentliggør vi sædvanligvis, hvis der bliver sat flere billetter til salg hos udsolgte restauranter.
Billetter
Jeg har ikke modtaget mine købte billetter på email?
Tjek dit spamfilter eller få dine billetter gensendt HER. Hvis du stadig ikke har modtaget dine billetter kan du skrive til os op info@diningweek.dk.
Kan jeg ændre dato eller tidspunkt for mine købte billetter?
Er du kommet til at vælge forkert dato eller tidspunkt, så vil vi altid gerne gøre et forsøg på at flytte dine billetter til et andet tidspunkt eller en anden dag på samme restaurant, såfremt der er plads på restauranten. Kontakt os på på info@diningweek.dk. Efter den 2. februar, 2025 er det ikke længere muligt at ændre i bookingerne.
Du kan ikke få pengene retur for din booking, hvis ikke billetterne kan flyttes til en ny dato eller tidspunkt. I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten. Billetter må gerne gives videre til andre.
Vi forstår godt at det ikke altid går efter planen når der skal bookes Dining Week billetter, så som en særlig service tilbyder vi ekstraordinært, at du til og med den 26. januar, 2025 har mulighed for refundere dine Dining Week billetter fraregnet billetgebyr. Efter 26. jan. 2025 kan ordren ikke længere refunderes.
Jeg har allerede købt billetter og vil gerne have en eller flere ekstra gæster med?
Vi kan desværre ikke redigere i en ordre, når den er betalt og afsluttet. Så hvis du ønsker at tilføje en ekstra person til din ordre skal billetterne bestilles samlet i én ordre. Laver du flere ordrer, kan vi IKKE garantere, at I kommer til at sidde sammen.
Hvis du ønsker at redigere i din ordre - så send os en mail på info@diningweek.dk, så hjælper vi dig med at lave en samlet ordre såfremt, der er plads på restauranten på det angivne tidspunkt.
Derved sikrer du dig, at I kommer til at sidde samlet, da restauranten kan se i systemet, at I skal sidde ved samme bord.
Kan man sætte to bookinger sammen?
Vi kan desværre ikke redigere i en ordre, når den er betalt og afsluttet. Så hvis du ønsker at sidde sammen med venner eller familie, skal billetterne bestilles samlet i én ordre. Laver du flere ordrer, kan vi ikke garantere, at I kommer til at sidde sammen.
Hvis du ønsker at redigere i din ordre - så send os en mail på info@diningweek.dk, så hjælper vi dig med at lave en samlet ordre, såfremt der er plads på restauranten på det angivne tidspunkt.
Derved sikrer du dig, at I kommer til at sidde samlet, da restauranten kan se i systemet, at I skal sidde ved samme bord.
Skal børn købe billet?
Ja, alle der skal sidde med ved bordet og spise med i restauranterne - voksne såvel som børn - skal købe billet.
Kan jeg tilkøbe vinmenu?
Nogle restauranter udbyder også vinmenuer, som du kan tilvælge, når du køber billetter til Dining Week. Antallet af vinmenuer kan desværre ikke ændres efter gennemført køb, men du kan med stor sandsynlighed tilkøbe vinmenuen på restauranten, når du ankommer.
Kan jeg bytte eller ændre mine købte billetter?
I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten. Du kan derfor ikke få pengene retur eller ændre i dine købte billetter. Billetter kan ikke refunderes med mindre arrangementet ikke gennemføres.
Frem til 2. februar, 2025 til Dining Week vil vi dog gerne være behjælpelige med at flytte dine billetter til et andet tidspunkt eller en anden dag på samme restaurant, såfremt der er plads på restauranten. Send os en mail på info@diningweek.dk.
Kan jeg forære mine billetter til andre?
Ja, skal du ikke selv benytte dine billetter til Dining Week, kan du sagtens overlevere dine købte billetter til en anden. Skriv evt. en mail til info@diningweek.dk, så vi kan ændre navnet i bookingsystemet.
Kan man nøjes med at fremvise billetter på sin telefon/iPad?
Ja, du kan godt fremvise dine billetter på telefon eller iPad, og billetterne skal ikke nødvendigvis medbringes i print.
Kan I udskrive eller fremsende billetterne for mig?
Nej, det kan vi desværre ikke. Du kan heller ikke hente billetter fysisk hos os.
Gavekort
Kan man købe gavekort til Dining Week?
Ja, vi har gjort det nemt for dig. Du bestiller det online på vores hjemmeside og bestemmer du selv, hvilket beløb gavekort skal lyde på. Derefter modtager du gavekortet i din indbakke og kan printe den ud og forære til en heldig modtager. Gavekortet er gyldigt til Dining Week to år frem fra købsdatoen.
Husk at skrive dig op i billetkøen, da du ikke automatisk bliver tilmeldt køen ved køb af gavekort.
Hvordan indløser jeg mit gavekort?
Er du den heldige modtager af et gavekort til Dining Week? Vi har lavet en guide til indløsning, som du kan benytte.
Er du giveren af et gavekort kan du downloade guiden, printe den ud og vedlægge sammen med gavekortet for at gøre det nemt for modtageren.