Spørgsmål og svar

Om køen og billetsalg

Hvornår starter billetsalget?
Billetsalget til Dining Week uge 7 åbner på fredag den 6. januar, 2023
 
Vi har i de tidligere år oplevet, at interessen for billetter til Dining Week er så overvældende, at vores systemer gik ned. Derfor har vi oprettet en kø til billetkøberne for at gøre det nemmere og mere behageligt at købe billetter. Og så får du adgang til billetterne dagen før.

Når billetkøen er afviklet, og dem, som har skrevet sig op, har haft mulighed for at købe billetter, bliver billetsalget åbent for alle.
 
Hvor og hvornår kan man skrive sig op i billetkøen?
Billetkøen er åben. Du kan skrive dig op lige her hvis du være blandt de første til at få adgang til de aktraktive Dining Week billetter.

Hvad betyder det at blive skrevet op i billetkøen?
Når du skriver dig op i billetkøen, modtager du en mail med et specifikt tidspunkt og et link, som giver dig adgang til at købe billetter før vi åbner op for det officielle billetsalg.

Du skal have en gyldig e-mailadresse for at kunne skrive dig op. Der vil ikke blive uddelt tidspunkter meget tidligt eller meget sent på dagen – du skal jo også have lov at sove :-)

Hvor mange billetter kan jeg købe, når jeg får adgang til billetsalget?
Når du får adgang til billetsalget, kan du købe alle de billetter, du vil. Der er ingen begrænsning på den tid, du kan bruge, når dit adgangstidspunkt først er kommet. 

Hvornår er det så min tur?
Når du skriver dig op i køen, sender vi dig en e-mail med dit unikke købslink og adgangstidspunkt, hvor dette link bliver aktivt til billetkøb. Vær opmærksom på, at tidspunktet er vejledende, og at vi forbeholder os retten til at udskyde dit tidspunkt i tilfælde af tekniske problemer. Dette får du besked om, når du klikker på linket. Dit tidspunkt er et fra-tidspunkt, så har du ikke mulighed for at købe billet på lige præcist det tidspunkt, kan du bare gøre det senere, når det passer dig.
 
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en e-mail?
Modtager du af tekniske årsager ikke en e-mail, efter du har skrevet dig op i køen, kan du indtaste din e-mail i køen igen og få tilsendt det samme link. Husk at tjekke dit spamfilter, hvis du ikke har modtaget en mail i din indbakke inden for 1 time. 

Hvad nu, hvis jeg har smidt min e-mail væk?
Hvis din e-mail med købslinket og adgangstidspunkt er forsvundet, skal du blot indtaste din e-mail i køen igen - så gensender vi e-mailen til dig. Du mister ikke din plads i køen, men får gensendt dit oprindelige tidspunkt. Alt dette er forudsat, at du har tastet din e-mailadresse korrekt i første omgang. Ellers kan vi desværre ikke hjælpe dig. 

Hvor mange billetter må jeg købe? 
Når du først har adgang til billetsalget - enten via billetkøen, eller når salget er åbent for alle - må du købe alle de billetter, du ønsker. Du behøver kun at skrive dig op i billetkøen én gang, uanset hvor mange dage du ønsker at købe billetter til. Bare husk, at  billetterne ikke kan refunderes eller ændres efterfølgende.

Er der billetter nok til alle i køen? 
Der er rigtig mange billetter til salg, men der er ingen garanti for, at der er billetter til alle i køen. Derfor er dit adgangstidspunkt vejledende, og vi tager forbehold for udsolgte billetter, inden køen er afviklet.  Vi kan desværre ikke garantere, at alle restauranter er klar til at sætte billetter til salg, når billetsalget åbnes, eller at din favoritrestaurant ikke er udsolgt. Der kan løbende blive frigivet flere billetter - sker det, vil vi sandsynligvis offentliggøre det på vores Facebook-side.

Kan jeg skrive mig op til udsolgte restauranter?
Det er desværre ikke muligt at skrive sig op til udsolgte restauranter, men du kan holde øje med vores Facebook-side. Her offentliggør vi sædvanligvis, hvis der bliver sat flere billetter til salg hos udsolgte restauranter.

Hvornår ender køen?  
Dem, der er skrevet op i køen, vil få mulighed for at købe billetter, før vi åbner op for det officielle billetsalg. Når billetkøen er afviklet, vil billetsalget blive frigivet til alle.
 
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ønsker at købe billetter alligevel?
Hvis du alligevel ikke ønsker at købe billetter til Dining Week, men har fået tilsendt en e-mail med købslink og adgangstidspunkt, lader du bare være med at bruge dit tildelte link.

Får jeg automatisk en plads i køen, hvis jeg køber et gavekort?
Nej, køb af gavekort giver ikke automatisk en plads i billetkøen. Husk derfor at skrive dig op i billetkøen, hvis du har et gavekort.
 

GENERELLET SPØRGSMÅL

Hvornår er næste Dining Week?
Vi afholder Dining Week næste gang i uge 7 (vinterferien) fra den 10. februar - 19. februar, 2022.   

Er der Dining Week i hele landet?
Dining Week er for hele landet. Sidste år i uge 7 deltog mere end 180 restauranter fordelt på 35 byer i hele Danmark. Vi er altid åbne for at få flere deltagende restauranter med fra hele landet, men i sidste ende er det op til restauranterne selv, hvilke af vores festivaler de ønsker at deltage i, og om det passer ind i deres hverdag.
 
Synes du, at der mangler restauranter i dit område? Du er meget velkommen til at sende os en mail på info@diningweek.dk med input til hvilke restauranter der kunne være interessante. Så tager vi kontakt til dem og inviterer dem til at deltage næste gang.

Hvad koster en billet til Dining Week?
Til Dining Week uge 7 er prisen for tre retter pr. person er 250 kr. + 26 kr. i billetgebyr.
 
På udvalgte restauranter kan du ekstraordinært vælge 5 serveringer for 350 kr. (+ 26 kr. i gebyr) pr. person eller 10 serveringer for 525 kr. (+ 26 kr. i gebyr) pr. person.

Hvorfor skal jeg bruge SMS-engangskode eller NemID ved betalingen?
I 2021 trådte der et nyt EU-krav for onlinehandel i kraft. Det  betyder, at man skal godkende betalinger på nettet med enten NemID eller en sms-kode også kaldet to-faktor-godkendelse. Dette for at give dig en større sikkerhed og identifikation ved online betalinger. Hvis du har problemer med at få tilsendt koder eller godkende med dit NemID, skal du kontakte NETS eller din bank.

Hvad går billetgebyret til?
Gebyret gør at vi kan yde support til de mere end 180 deltagende restauranter og over 110.000 spisende gæster som har brug for hjælp under og mellem festivalerne.  Derudover arbejder vi hele tiden på at fornye og forbedre sitet og systemerne, så oplevelsen fortsat er i top for både restauranter og gæster.

Kan jeg refundere, bytte eller ændre mine købte billetter?
I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten. Du kan derfor ikke få pengene retur eller ændre i dine købte billetter. Billetter kan ikke refunderes med mindre arrangementet ikke gennemføres.
 
Du kan desværre ikke få pengene retur, hvis du bliver syg (heller ikke hvis det er Corona og du ønsker at gå i isolation). Du er velkommen til at give dine billetter videre til andre.
 
Dining Week oplevelsen leveres af restauranten, og hverken Dining Week eller Madbillet er ansvarlig for levering af tjenesteydelsen. Ved køb af Dining Week billetter accepterer du Madbillets betingelser. Alle henvendelser vedrørende kompensation for manglende kvalitet, skal ske direkte til restauranten. 

Generel hjælp

 
Jeg har ikke modtaget mine købte billetter på email?
Tjek dit spamfilter eller få dine billetter gensendt her.

Jeg har allerede købt billetter og vil gerne have en eller flere ekstra gæster med? 
Det kan desværre ikke lade sig gøre at tilføje flere gæster til din bestilling. Ønsker du for eksempel at sidde sammen med venner eller familie, skal billetterne bestilles samlet i én ordre. Billetterne kan ikke ændres efter køb.

Kan jeg give mine billetter til andre?
Ja, du kan sagtens overlevere dine købte billetter til en anden.
 
Er der gebyrer ved køb af billetter? 
Ja, der tages 26 kr. i gebyr pr. billet.

Hvad går billetgebyret til?
Billetgebyret gør at vi kan yde support til de mere end 150 deltagende restauranter og over 60.000 spisende gæster som har brug for hjælp under og mellem festivalerne.  Derudover arbejder vi hele tiden på at fornye og forbedre sitet og systemerne så oplevelsen fortsat er i top  for både restauranter og gæsterne.

Kan jeg refundere, bytte eller ændre mine købte billetter?
I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet af fortrydelsesretten. Du kan derfor ikke få pengene retur eller ændre i dine købte billetter. Billetter kan ikke refunderes med mindre arrangementet ikke gennemføres.
 
Du kan desværre ikke få pengene retur, hvis du bliver syg (heller ikke hvis det er Corona og du ønsker at gå i isolation). Du er velkommen til at give dine billetter videre til andre.

 
Kan I udskrive eller fremsende billetterne for mig?
Nej, det kan vi desværre ikke. Du kan heller ikke hente billetter fysisk hos os.
 
Kan man nøjes med at fremvise billetter på sin telefon/iPad?
Ja, du kan godt fremvise dine billetter på telefon eller iPad, og billetterne skal ikke nødvendigvis medbringes i print.
 
Kan restauranternes menuer ændres?  
Vi kan desværre ikke lave specielle menuer til allergikere eller kræsne munde. Vi håber på, at vi med et bredt udbud af restauranter kan tilbyde en lækker menu, der passer netop dine smagsløg. 
Bemærk, at enkelte restauranter udbyder vegetarmenuer. Dette skal vælges, når du køber billetterne.
 
Hvad med vinmenu?
Nogle restauranter udbyder også vinmenuer, når du køber dine Dining Week-billetter. Antallet af vinmenuer kan desværre ikke ændres efter gennemført køb, men du kan med stor sandsynlighed tilkøbe vinmenuen på restauranten, når du ankommer.
 
Hvilke tidspunkter kan man spise på? 
Restauranterne bestemmer selv, hvilke tidspunkter du kan ankomme. Du kan se tidspunkterne ved at søge under i restaurantoversigten. Bemærk, at du har bordet i et begrænset tidsrum. Det kan variere fra restaurant til restaurant, men de fleste udbyder typisk flere seats på en aften, så der kan være andre gæster enten lige før eller lige efter dig.
 
Skal børn købe billet? 
Ja, alle der skal spise med og bruge en stol i restauranterne - voksne såvel som børn - skal købe billet.

Kan man købe gavekort til Dining Week?
Ja, med et Dining Week gavekort bestemmer selv, hvilket beløb gavekort skal lyde på. Gavekortet er gyldigt til Dining Week-events to år frem fra købsdatoen. Husk at skrive dig op i billetkøen,  da du ikke automatisk bliver tilmeldt køen ved køb af gavekort. Køb dit Dining Week gavekort her.

COVID-19
I tilfælde af restriktioner fra myndighederne, som forhindrer afholdelsen af Dining Week, vil du få mulighed for at udsætte dit restaurantbesøg til Dining Week senere på året eller få det fulde beløb refunderet til din konto.

Kan du ikke finde svaret på dit spørgsmål her, så send en mail til vores kundeservice på info@diningweek.dk.

Questions and answers


When is the next Dining Week?

Dining Week next time in week 7 from February 10th through February 19rd, 2022.

Is Dining Week taking place across the country?
Dining Week is for the whole country. Last year, more than 180 restaurants in 35 cities throughout Denmark participated. We are always open to bringing more participating restaurants from all over the country, but in the end, it is up to the restaurants themselves whether they want to join the festival or not.

Do you think there could be more restaurants to choose from in your area? You are very welcome to send us an email at info@diningweek.dk with input on which restaurants could be interesting. Then we will contact them and invite them to attend the next Dining Week.

How much does a Dining Week ticket cost?
For Dining Week week 7, the price for three dishes per. person is DKK 250 + DKK 26 in ticket fee.
 
At selected restaurants, you can exceptionally choose 5 servings for 350 DKK (+ 26 DKK in fee) or 10 servings for DKK 525 (+ DKK 26 in fee) per. person.

Why do I need a one-time SMS code or NemID for payment?

In 2021, a new EU requirement for online shopping came into force. This means that you must approve payments online with either NemID or an SMS code also called two-factor authentication. This is to give you greater security and identification when making online payments. If you have problems receiving codes or approving with your NemID, contact NETS or your bank.

What is the ticket fee for?

The fee allows us to provide support to more than 180 participating restaurants and over 110,000 dining guests who need help during and between the festivals. In addition, we are constantly working to renew and improve the site and the systems, so that the experience remains top-notch for both restaurants and guests.

Can I refund, exchange or change my purchased tickets?
According to the "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" the purchase of tickets is not covered by the right of withdrawal. So you can't get the money back - if you get sick. You are welcome to pass your tickets on to others.

In the event of stricter restrictions in connection with Corona, which prevent the holding of Dining Week, you will have the option to postpone your restaurant visit to Dining Week later in the year or have the full amount refunded to your account.

The Dining Week experience is provided by the restaurant, and neither Dining Week nor Madbillet is responsible for the quality of the service. By purchasing Dining Week tickets, you accept Madbillets conditions. All inquiries regarding compensation for lack of quality must be made directly to the restaurant.

About the queue and ticket sales

When do ticket sales start?
We open for the official ticket sale about a month before the start of the festival. In previous years, we have experienced that the interest in tickets for Dining Week is so overwhelming that our systems went down. That's why we're creating a queue for ticket buyers to make it easier and more convenient to buy tickets.

Once the ticket queue has been settled and those who have signed up have had the opportunity to buy tickets, ticket sales will be open to everyone. If you want to be among the first to be notified next time when the ticket queue opens, you can sign up for Dining Week's newsletter or stay updated on our Facebook page.
 
What does it mean to be listed in the ticket queue?

When you sign up for the ticket queue, you will receive an email with a specific time and a link, which gives you access to buy tickets before we open up for the official ticket sale.

You must have a valid email address to sign up. No appointments will be made very early or very late in the day - you must also be allowed to sleep :-)

How many tickets can I buy when I get access to the ticket sales?
Once you have access to the ticket sales, you can buy all the tickets you want. There is no limit to the time you can spend once your access time has arrived.

When is it my turn?
When you sign up for the queue, we will send you an email with your unique purchase link and access time, where this link becomes active for ticket purchases. Please note that the time is indicative and that we reserve the right to postpone your time in case of technical problems. You will be notified of this when you click on the link. Your time is an from-time, so if you do not have the opportunity to buy a ticket at exactly that time, you can just do it later when it suits you.
 
What  if I do not receive an email?

If, for technical reasons, you do not receive an e-mail after you have signed up for the queue, you can enter your e-mail in the queue again and receive the same link. Remember to check your spam filter if you have not received an email in your inbox within 1 hour.

What if I've thrown away my email?
If your email with the purchase link and access time has disappeared, simply enter your email in the queue again, and we will resend the email to you. You do not lose your place in the queue.

How many tickets can I buy?

Once you have access to the ticket sales - either via the ticket queue, or when the sale is open to everyone - you can buy all the tickets you want. You only need to sign up for the ticket queue once, no matter how many days you want to buy tickets for. Just remember that the tickets are neither refundable or changeable afterwards.

Are there enough tickets for everyone in the queue?

There are a lot of tickets for sale, but there is no guarantee that there are tickets for everyone in the queue. Unfortunately, we cannot guarantee that all restaurants are ready to put tickets up for sale when ticket sales open, or that your favorite restaurant is not sold out. More tickets can be released on an ongoing basis - if that happens, we will publish it on our Facebook page.

Can I sign up for sold out restaurants?
Unfortunately, it is not possible to sign up for sold-out restaurants, but you can keep an eye on our Facebook page. Here we usually announce if more tickets are put up for sale at sold out restaurants.

When does the queue end?
Those who are registered in the queue will have the opportunity to buy tickets before we open up for the official ticket sales. Once the ticket queue is settled, ticket sales will be released to everyone.

What do I do if I do not want to buy tickets anyway?
If you do not want to buy tickets for Dining Week, but have been sent an email with a purchase link and access time, just do not use your assigned link.

Do I automatically get a place in the queue if I buy a gift card?
No, buying gift cards does not automatically give you a seat in the ticket queue. Therefore, remember to sign up in the ticket queue if you have a gift card.

General help

 
I have not received my tickets by email?
Check your spam filter or have your tickets resent here.

Can you refund or change my tickets?
The purchase of tickets to Dining Week is not covered by the right of withdrawal. So you cannot get your money back - not even if you get sick from Corona or have to go into isolation. But remember that you can always pass on your tickets to others.

I already bought my tickets and want to add another person to my booking?
Unfortunately, it is not possible to add more people to your booking. If you want to sit together with friends or family, tickets must be bought in one purchase. Tickets cannot be changed after purchase.

Can I give my tickets away to someone else?
Yes, you are free to give your tickets to someone else.

Are there any fees when the purchase of tickets?
Yes, there is a 26 DKK fee per ticket.

What is the ticket fee for?
The ticket fee allows us to provide support to more than 150 participating restaurants and over 60,000 guests who need help during and between the festivals. In addition, we are constantly working to renew and improve the site and systems so that the experience remains top-notch for both restaurants and guests.

 Can you print or send the tickets to me?
No, unfortunately, we cannot.
   
Can I show my tickets on my phone/tablet?
Yes, tickets can be displayed on a phone or tablet and do not need to be printed out.
   
Can the restaurant menus be changed?
Unfortunately, we cannot change menus due to special eating restrictions and allergies. We hope that the wide selection of restaurants can offer a menu that fits your taste. 
Please notice that some restaurants offer vegetarian and vegan menus.
   
What about wine menus?
Some restaurants also offer wine menus alongside your Dining Week ticket. The number of wine menus cannot be changed after purchase but most restaurants also offer the wine menu in the restaurant when you arrive.

What times can I eat at?
The restaurants decide what times you can arrive. You can see the individual available times in the restaurant overview. Please be aware that you have your table in a limited time period. This can vary from one restaurant to another but most restaurants offer more seats in one night, and thus, there may be other guests right before or right after you.

Do children have to buy tickets?
Yes, everyone that is going to eat and use a chair in the restaurant - adults as well as children - have to buy a ticket.

COVID-19

In case of restrictions from the authorities, which prevents Dining Week from taking place in week 7,  you will have the option to postpone your validity of your tickets for the next  Dining Week, or get the full amount refunded to your account.

If you couldn't find the answer to your question, please send an e-mail to our customer service at info@diningweek.dk.