Generel hjælp

 
Jeg har ikke modtaget mine købte billetter på email?
Tjek dit spamfilter eller få dine billetter gensendt her.

Kan jeg refundere, bytte eller ændre mine købte billetter?
I tilfælde af nye skærpede restriktioner, som forhindrer afholdelsen af Dining Week i uge 21 + 22, vil du få mulighed for at udsætte dit restaurantbesøg til Dining Week senere på året eller få det fulde beløb refunderet til din konto.

Jeg har allerede købt billetter og vil gerne have en eller flere ekstra gæster med? 
Det kan desværre ikke lade sig gøre at tilføje flere gæster til din bestilling. Ønsker du for eksempel at sidde sammen med venner eller familie, skal billetterne bestilles samlet i én ordre. Billetterne kan ikke ændres efter køb.

Kan jeg give mine billetter til andre?
Ja, du kan sagtens overlevere dine købte billetter til en anden.
 
Er der gebyrer ved køb af billetter? 
Ja, der tages 26 kr. i gebyr pr. billet.

Hvad går billetgebyret til?
Billetgebyret gør at vi kan yde support til de mere end 200 deltagende restauranter og over 110.000 spisende gæster som har brug for hjælp under og mellem festivalerne.  Derudover arbejder vi hele tiden på at fornye og forbedre sitet og systemerne så oplevelsen fortsat er i top  for både restauranter og gæsterne.
 
Kan I udskrive eller fremsende billetterne for mig?
Nej, det kan vi desværre ikke. Du kan heller ikke hente billetter fysisk hos os.
 
Kan man nøjes med at fremvise billetter på sin telefon/iPad?
Ja, du kan godt fremvise dine billetter på telefon eller iPad, og billetterne skal ikke nødvendigvis medbringes i print.
 
Kan restauranternes menuer ændres?  
Vi kan desværre ikke lave specielle menuer til allergikere eller kræsne munde. Vi håber på, at vi med et bredt udbud af restauranter kan tilbyde en lækker menu, der passer netop dine smagsløg. Restauranterne kan i år være nødt til at skifte enkelte råvarer ud i menuen pga. skiftende sæson - da vi har rykket Dining Week længere frem.
Bemærk, at enkelte restauranter udbyder vegetarmenuer. Dette skal vælges, når du køber billetterne.
 
Hvad med vinmenu?
Nogle restauranter udbyder også vinmenuer, når du køber dine Dining Week-billetter. Antallet af vinmenuer kan desværre ikke ændres efter gennemført køb, men du kan med stor sandsynlighed tilkøbe vinmenuen på restauranten, når du ankommer.
 
Hvilke tidspunkter kan man spise på? 
Restauranterne bestemmer selv, hvilke tidspunkter du kan ankomme. Du kan se tidspunkterne ved at søge under i restaurantoversigten. Bemærk, at du har bordet i et begrænset tidsrum. Det kan variere fra restaurant til restaurant, men de fleste udbyder typisk flere seats på en aften, så der kan være andre gæster enten lige før eller lige efter dig.
 
Skal børn købe billet? 
Ja, alle der skal spise med og bruge en stol i restauranterne - voksne såvel som børn - skal købe billet.

Sådan bruger du dit pre-sales bevis?
Et presale-bevis fungerer som et indløsningsbevis, der kan ombyttes til billetter til Dining Week i perioden 21. maj - 6. juni, 2021. Hvis du har købt pre-sale bevis til uge 7+8 gælder dette nu til perioden 21. maj - 6. juni, 2021.

Dit Presale-bevis er sendt til dig på mail som en PDF fil. Filen indeholder en indløsningskode. Når du får adgang til billetsalget og har valgt dine billetter skal du indtaste koden når du kommer til betalingsmodulet, din tildelte plads i billetkøen til forsalget er sendt i en separat mail. 

Kan man købe gavekort til Dining Week?
Ja, med et Dining Week gavekort bestemmer selv, hvilket beløb gavekort skal lyde på. Gavekortet er gyldigt til Dining Week-events to år frem fra købsdatoen. Husk at skrive dig op i billetkøen,  da du ikke automatisk bliver tilmeldt køen ved køb af gavekort. Køb dit Dining Week gavekort her.

Får jeg automatisk en plads i køen, hvis jeg køber et gavekort?
Nej, køb af gavekort giver ikke automatisk en plads i billetkøen. Husk derfor at skrive dig op i billetkøen, hvis du har et gavekort.

Kan du ikke finde svaret på dit spørgsmål her, så send en mail til vores kundeservice på info@diningweek.dk.

Spørgsmål og svar


Hvornår er næste Dining Week?
Vi afholder Dining Week næste gang fra den 30. april - 16. maj, 2021. På grund af corona restriktionerne har vi valgt at udvide, således at vi holder Dining Week i to uger. På den måde kan vi bedre holde god afstand og passe på hinanden, og vi kan sammen støtte restauranterne i et større omfang.

Hvis du ønsker at læse mere om COVID-19 i forbindelse med Dining Week, kan du gøre det her: COVID-19.

Er der Dining Week i hele landet?
Dining Week er for hele landet. Sidste år deltog mere end 240 restauranter fordelt på 50 byer i hele Danmark. Vi er altid åben for at få flere deltagende restauranter med landet over, men i sidste ende er det op til restauranterne selv hvilke af vores festivaler de ønsker at deltage i og hvornår det passer ind i deres hverdag.
 
Syntes du der mangler restauranter i dit område er du meget velkommen til at sende os en mail på info@diningweek.dk med input til hvilke restauranter der kunne være interessante. Så tager vi kontakt til dem og spørg om de har lyst til at deltage næste gang.

Hvad koster en billet til Dining Week uge 18 og 19, 2021?
Til Dining Week uge 18 og 19, 2021 er prisen for tre retter inkl. S.Pellegrino pr. person er 215 kr. + 26 kr. i billetgebyr. 
 
På udvalge restauranter kan du ekstraordinært vælge 10 serveringer.  Prisen for 10 serveringer inkl. S.Pellegrino pr. person er 550 kr. (+ 26 kr. i gebyr).

Børnebilletter til Dining Week Familiemenu koster 125 kr. + 26 kr. i gebyr pr. person. Børnebilletten er til børn under 12 år.
 
Voksenbilletter til Dining Week Familiemenu koster til 175 kr. + 26 kr. i gebyr pr. person. inkl. 750 ml.   

Alle menuer inkluderer 750 ml. S.Pellegrino pr. to personer.

Hvorfor skal jeg bruge SMS-engangskode eller NemID ved betalingen?
I 2021 trådte der et nyt EU-krav for onlinehandel i kraft. Det  betyder, at man skal godkende betalinger på nettet med enten NemID eller en sms-kode også kaldet to-faktor-godkendelse. Dette for at give dig en større sikkerhed og identifikation ved onlinebetalinger. Hvis du har problemer med at få tilsendt koder eller godkende med dit NemID skal du kontakte NETS eller din bank.

Hvad går billetgebyret til?
Gebyret gør at vi kan yde support til de mere end 200 deltagende restauranter og over 110.000 spisende gæster som har brug for hjælp under og mellem festivalerne.  Derudover arbejder vi hele tiden på at fornye og forbedre sitet og systemerne så oplevelsen fortsat er i top  for både restauranter og gæsterne.

Hvornår starter billetsalget?
Vi åbner for det officielle billetsalg cirka en måned før festivalens start. Vi har i de tidligere år oplevet, at interessen for billetter til Dining Week er så overvældende, at vores systemer gik ned. Derfor har vi oprettet en kø til billetkøberne for at gøre det nemmere og mere behageligt at købe billetter.

Når billetkøen er afviklet, og dem, som har skrevet sig op, har haft mulighed for at købe billetter, bliver billetsalget åbent for alle.

Vil du være blandt de første til at få besked, når billetkøen åbner - kan du skrive dig op til Dining Weeks nyhedsbrev eller holde dig opdateret på vores Facebook side.
 
Hvad betyder det at blive skrevet op i billetkøen?
Når du skriver dig op i billetkøen, modtager du en mail med et specifikt tidspunkt, et link som giver dig adgang til at købe billetter før vi åbner op for det officielle billetsalg.

Du skal have en gyldig e-mailadresse for at kunne skrive dig op. Der vil ikke blive uddelt tidspunkter meget tidligt eller meget sent på dagen – du skal jo også have lov at sove :-)

Hvor mange billetter kan jeg købe, når jeg får adgang til billetsalget?
Når du får adgang til billetsalget, kan du købe alle de billetter, du vil. Der er ingen begrænsning på den tid, du kan bruge, når dit adgangstidspunkt først er kommet.

Hvornår er det så min tur?
Når du skriver dig op i køen, sender vi dig en e-mail med dit unikke købslink og adgangstidspunkt, hvor dette link bliver aktivt til billetkøb. Vær opmærksom på, at tidspunktet er vejledende, og at vi forbeholder os retten til at udskyde dit tidspunkt i tilfælde af tekniske problemer. Dette får du besked om, når du klikker på linket. Dit tidspunkt er et fra-tidspunkt, så har du ikke mulighed for at købe billet på lige præcist det tidspunkt, kan du bare gøre det senere, når det passer dig.
 
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en e-mail?

Modtager du af tekniske årsager ikke en e-mail, efter du har skrevet dig op i køen, kan du indtaste din e-mail i køen igen og få tilsendt det samme link. Husk at tjekke din spamfilter, hvis du ikke har modtaget en mail i din indbakke inden for 1 time.

Hvad nu, hvis jeg har smidt min e-mail væk?
Hvis din e-mail med købslinket og adgangstidspunkt er forsvundet, skal du blot indtaste din e-mail i køen igen - så gensender vi e-mailen til dig. Du mister ikke din plads i køen, men får gensendt dit oprindelige tidspunkt. Alt dette er forudsat, at du har tastet din e-mailadresse korrekt i første omgang. Ellers kan vi desværre ikke hjælpe dig.

Hvor mange billetter må jeg købe?
Når du først har adgang til billetsalget - enten via billetkøen, eller når salget er åbent for alle - må du købe alle de billetter, du ønsker. Du behøver kun at skrive dig op i billetkøen én gang, uanset hvor mange dage og restauranter du ønsker at købe billetter til. Men husk kun at købe det antal billetter, du skal bruge, da de ikke kan refunderes eller ændres efterfølgende.

Er der billetter nok til alle i køen?

Der er rigtig mange billetter til salg, men der er ingen garanti for, at der er billetter til alle i køen. Derfor er dit adgangstidspunkt vejledende, og vi tager forbehold for udsolgte billetter, inden køen er afviklet.  Vi kan desværre ikke garantere, at alle restauranter er klar til at sætte billetter til salg, når billetsalget åbnes, eller at din favoritrestaurant ikke er udsolgt. Der kan løbende blive frigivet flere billetter - sker det, vil vi sandsynligvis offentliggøre det på vores Facebook-side.

Kan jeg skrive mig op til udsolgte restauranter?
Det er desværre ikke muligt at skrive sig op til udsolgte restauranter, men du kan holde øje med vores Facebook-side. Her offentliggør vi sædvanligvis, hvis der bliver sat flere billetter til salg hos udsolgte restauranter.

Hvornår ender køen? 
Dem, der er skrevet op i køen, vil få mulighed for at købe billetter, før vi åbner op for det officielle billetsalg. Når billetkøen er afviklet, vil billetsalget blive frigivet til alle.
 
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ønsker at købe billetter alligevel?
Hvis du alligevel ikke ønsker at købe billetter til Dining Week, men har fået tilsendt en e-mail med købslink og adgangstidspunkt, lader du bare være med at bruge dit tildelte link.

Får jeg automatisk en plads i køen, hvis jeg køber et gavekort?
Nej, køb af gavekort giver ikke automatisk en plads i billetkøen. Husk derfor at skrive dig op i billetkøen, hvis du har et gavekort.

General help

 
I have not received my tickets by email?
Check your spam filter or have your tickets resent here.

Can you refund or change my tickets?
In case of new restrictions, which prevent us from fulfilling Dining Week in week 21 + 22, you have the opportunity to postpone your Dining Week experience to later in the year or get the full amount refunded to your account.

I already bought my tickets and want to add another person to my booking?
Unfortunately, it is not possible to add more people to your booking. If you want to sit together with friends or family, tickets must be bought in one purchase. Tickets cannot be changed after purchase.

Can I give my tickets away to someone else?
Yes, you are free to give your tickets to someone else.

Are there any fees when the purchase of tickets?
Yes, there is a 26 DKK fee per ticket.

What is the ticket fee for?
The ticket fee allows us to provide support to the more than 200 participating restaurants and over 110,000 guests who need help during and between the festivals. In addition, we are constantly working to renew and improve the site and systems so that the experience remains top-notch for both restaurants and guests.

 Can you print or send the tickets to me?
No, unfortunately, we cannot.
   
Can I show my tickets on my phone/tablet?
Yes, tickets can be displayed on a phone or tablet and do not need to be printed out.
   
Can the restaurant menus be changed?
Unfortunately, we cannot change menus due to special eating restrictions and allergies. We hope that the wide selection of menus can offer a menu that fits your taste. This year, the restaurants may have to change individual ingredients on the menu due to the changing season - as we have moved Dining Week further forward. 
Please notice that some restaurants offer vegetarian menus.
   
What about wine menus?
Some restaurants also offer wine menus alongside your Dining Week ticket. The number of wine menus cannot be changed after purchase but most restaurants also offer the wine menu in the restaurant when you arrive.

What times can I eat at?
The restaurants decide what times you can arrive. You can see the individual available times in the restaurant overview. Please be aware that you have your table in a limited time period. This can vary from one restaurant to another but most restaurants offer more seats in one night, and thus, there may be other guests right before or right after you.

Do children have to buy tickets?
Yes, everyone that is going to eat and use a chair in the restaurant - adults as well as children - have to buy a ticket.

If you couldn't find the answer to your question, please send an e-mail to our customer service at info@diningweek.dk.

Q & A


When does the ticket sale open?
Right now, we are running the queue for the ticket sale. When the queue is settled, and everyone in the queue has had the chance to buy tickets, the ticket sale will be open to everyone. The ticket sale will open in January 2021.

What is the ticket queue?
We have experienced that the interest in Dining Week has been so overwhelming that our systems crashed. Therefore, we have created the ticket queue to make it easier and more comfortable to buy tickets.

What does it mean to be signed up for the ticket queue?
When you sign up for the ticket queue, you receive an email with a specific time slot giving you access to buy all the tickets you need. This means that you need a valid email to sign up. The assigned times for ticket purchase will be scheduled during day time hours so no one misses out on a good night’s sleep.

How many tickets can I buy when it's my turn?
When access is granted, you can purchase as many tickets as you want with no time limitation. 

When is it my turn then?
In the email you receive when you sign up for the queue you will find a unique and personal purchase link as well as a specific time slot for when your purchase link is activated. Please note that your assigned time slot is a guideline and may be re-scheduled. We hold the right to postpone your time in case of technical problems. In such circumstances, you will be notified about this, when you click on the link. Your assigned time is a from-time, meaning you do not have to buy your tickets at the exact time your link is activated. If you are not able to buy the tickets at this assigned time, you can do it whenever you wish to.

What to do if you don’t receive the email?
If you do not receive our email because of technical issues you can always write your email in the queue again and receive the same link. Remember to check your spam-folder, if you have not received an email within an hour in your inbox.

What if I have lost my email?
If you lose the email with the purchase-link you can always write your email in the queue again and then we will resend the email. You do not lose your spot in the queue if you lose your mail. If you have mistakenly misspelled your email address, your spot in the queue will not be the same and you will have to go “back in line”. 

How many tickets can I buy?
You only have to sign up for the ticket queue once to gain access to buying all the tickets you need - and on several days if you feel like it. But remember to only buy the number of tickets you need as the tickets cannot be refunded or changed.

Are there enough tickets for everybody in the queue?
There are lots of tickets for sale but there is no guarantee that there will be tickets enough for everyone in the queue. Furthermore, we cannot guarantee that all the restaurants have their menus ready when the sale opens or that your favourite restaurant is not sold out. More tickets might be put up for sale afterwards - if this happens we are likely to announce it on our Facebook-page.

Can I sign up for restaurants that are sold out?
Unfortunately, it is not possible to sign up for restaurant that are sold out. But you can keep an eye on our Facebook-page, where we are likely to announce if more tickets are being put up for sale.

When does the ticket queue close?
Those who have signed up for the ticket queue will have access to buy tickets before we open the official sale. When the queue is settled, the regular sale will be open to everyone.

What if I do not want to buy tickets anyway?
If you do not want to buy a ticket for Dining Week anyway, but have received an email, you just ignore the assigned link. 

Do I automatically have a spot in the queue for the tickets if I have bought a Dining Week gift card?
No, you still have to sign up for the queue for the tickets to get access to the sale before it opens for everybody else, even though you have bought a gift card.